ГДЗ Тренировочные упражнения в формате ГИА, ОГЭ Английский в фокусе Ваулина

ГДЗ тренировочные упражнения в формате ГИА Ваулина

ваулина тренировочные упражнения

Кому пригодится решебник по английскому языку за 5 класс от Ваулиной

Решебником могут пользоваться не только пятиклассники, но также их родители и учителя. Рассмотрим подробнее то, как ГДЗ способно им помочь:

  • родителям необходимо неустанно контролировать учебный процесс, чтобы своевременно заполнить проблемы в знаниях ребенка, а также помочь ему разобраться с наиболее сложным материалом. Готовые решения способны помочь в этом вопросе;
  • дополнительный учебный материал является идеальным помощником для учителей, которым нужно составить достойный учебный план, проверочную работу или материалы для дополнительных занятий;
  • обычным людям, которые желают подтянуть свои знания, также понадобится онлайн-решебник.

Использование решебников будет эффективным лишь в том случае, если отнестись к изучению предмета ответственно и внимательно.

Преимущества онлайн-ответов

«ГДЗ по английскому 5 класс тренировочные упражнения в формате ГИА Ваулина Ю. Е. Просвещение» позволит школьникам:

  1. Быстро и легко повышать средний балл.
  2. Выполнять множество домашних работ самостоятельно, сравнивать свои результаты с верными ответами.
  3. Достойно готовиться к контрольным и самостоятельным работам, а также к тестовым заданиям.
  4. Эффективно изучать грамматику и верно строить предложения.

Spotlight 6 (Английский в фокусе 6 класс) Тренировочные упражнения в формате ОГЭ (ГИА) Ваулина

Предлагаемый сборник является дополнительным компонентом УМК серии “Английский в фокусе” для 6 класса общеобразовательных организаций авторов Ю.Е. Ваулиной, Д. Дули, О.Е. Подоляко и др. В сборнике предлагается система заданий на развитие умений чтения, письма, лексико-грамматических навыков как основы речевых умений.

Аннотация
Перед тобой новый сборник заданий. В его названии стоит слово, вероятно, уже знакомое тебе: ГИА – государственная итоговая аттестация. Так называется эк;замен, который сдают выпускники 9 класса, предъявляя государству уровень овладения предметом, в том числе английским языком, за курс основной школы. А государству сегодня нужны люди знающие и умелые, активные и творческие, стремящиеся к постоянному развитию и умеющие работать в команде. Только такие люди могут сделать страну красивее и сильнее, мир вокруг себя удобнее и добрее.
Пример из учебника Задания сборника в дополнение к учебнику, рабочей тетради и другим компонентам УМК, помогут тебе развить многие важные умения, ещё глубже проникнуть в закономерности и особенности английского языка, научиться использовать их в речи. А значит, и по-настоящему подготовиться к важному экзамену. Сборником легко пользоваться и при самостоятельной работе. Задания по чтению, лексике и грамматике построены в соответствии с модулями учебника «Английский в фокусе» для 6 класса, т. е. основаны на изучаемом в модулях лексическом и грамматическом материале. Разнообразные задания будут полезны и более старшим ребятам – для практики, повторения и самопроверки своих навыков и умений. Если вы учитесь в школе по другим УМК – это тоже не препятствие. Задания сборника включают темы, единые для всех российских школ в соответствии с новыми стандартами образования.

ГДЗ Английский язык 6 класс Тренировочные упражнения в формате ГИА Ваулина, Подоляко

Авторы: Ваулина Ю.Е., Подоляко О.Е.

Издательство: Просвещение

Тип: Тренировочные упражнения в формате ГИА

ГДЗ тренировочные упражнения в формате ГИА 6 класс Ваулиной стал прорывом среди методических материалов. В настоящее время знание второго языка является востребованным умением не только в личных целях, но и для приема на работу в солидных организациях. Ежегодно материал для изучения английского обновляется, что приводит к некоторым сложностям.

В случае появления проблем с решением домашнего задания дети обращаются за помощью к родителям, репетиторам или одноклассникам. Однако все ответы можно найти в ГДЗ просто открыв учебник. Также не все родители в силах помочь ребенку из-за простого незнания чужого языка.Отличительные стороны сборника:

  1. Ответы оформлены по стандартам 2020 года.
  2. Общедоступность на всей территории Российской Федерации.
  3. Способы решения неоднократно проверены опытными методистами.
  4. Над составлением работали люди с профессиональным владением английского языка.
  5. Сборник можно открыть не только через бумажный ресурс, но и через ноутбук, телефон, планшет.

За счет использования сборника можно быстро отыскать необходимые ответы в любое время и в любом месте. Информационный материал помогает повысить степень познания заданий, увеличить уровень эрудиции. Имея в наличии ГДЗ по английскому для 6 класса Ваулиной к тестам домашние работы не превратятся в нелюбимое занятие, а превратятся в познавательную игру.

Какие проблемы помогает решить сборник:

  1. освоить язык за короткий срок;
  2. самостоятельно найти пути решения проблем;
  3. выучить правила грамматики;
  4. понять сложный материал в доступной форме;
  5. изучить основные навыки английского языка;
  6. научиться быстрому чтению.

Решебник с тренировочными упражнениями в формате ОГЭ разделен на отдельные части в зависимости от отношения к теме. Каждая тема включает в себя краткое описание и готовые задания.

Не стоит ошибочно полагать, что решебник предназначен для бездумного списывания ответов. В итоге по окончанию 6 класса ученик не сможет пройти контрольное тестирование и в будущем догнать сверстников. Чем раньше приняться за изучение английского языка, тем легче он будет запоминаться.

Английский в Фокусе для 6 класса с тренировочными упражнениями — помощник для каждого школьника, который стремиться освоить иностранный язык на разговорном уровне. Только за счет серьезного подхода в учебной программе ребенок сможет вырасти умным человек, доводящим все дела до конца.

Английский язык. Тренировочные упражнения в формате ГИА 7 класс” Ваулина

Заранее готовясь к сложным проверочным работам можно избежать многих неприятностей. Так как отточенная манера решения практически до автоматизма доведет все действия школьников, то можно с большей уверенностью говорить об успешной сдаче всех контрольных и экзаменов. Если же пустить все на самотек и просто понадеяться на авось, то из-за излишнего волнения можно допустить кучу ошибок даже в самых знакомых и хорошо усвоенных темах. Помочь в тренировках может решебник к учебнику “Английский язык. Тренировочные упражнения в формате ГИА 7 класс” Ваулина. “Просвещение”, 2015 г.

Английский язык. Тренировочные упражнения в формате ГИА 9 класс” Ваулина

Напряженные занятия в школе сменяются не менее трудным выполнением д/з, которое отнимает очень много времени. И это обстоятельство не дает ребятам проникнуться любовью к учебному процессу. Весьма сложен в этот период иностранный язык, сдавать экзамены по которому предстоит уже в конце этого года. Поэтому стоит приложить основательные усилия, чтобы исправить те недочеты, которые могли возникнуть раньше. С помощью решебника к учебнику “Английский язык. Тренировочные упражнения в формате ГИА 9 класс” Ваулина подростки смогут проработать слабые моменты в своем образовании и справиться с пробелами в знаниях. Разумное использование данного сборника укрепит и стабилизирует успеваемость, а главное понимание предмета. “Просвещение”, 2016 г.

Сборник вариантов в формате ОГЭ (для работы в 8 классе)

Т.А.Медведева

Сборник вариантов в формате ОГЭ

(для работы в 8 классе)

Введение

На сегодняшний день подготовка будущих выпускников к успешной сдаче выбранных ими экзаменов – одна из приоритетных целей для учителей-предметников независимо от предмета.

В некоторых учебных заведениях такая подготовка начинается уже в восьмом классе. При этом очень важно понимать и то, что готовить учащихся нужно на основе пройденного материала, а не на основе пособий по подготовке к ОГЭ, рассчитанных на выпускников 9-х классов.

Именно с этой целью и было создано данное пособие. Оно стало результатом обработки материала, предложенного авторами учебника Spotlight 8 Ю.У.Ваулиной и О.Е.Подоляко. В своем дополнительном пособии “Тренировочные упражнения в формате ОГЭ (ГИА)”, которое входит в комплект УМК к данному учебнику, авторы предложили ряд самых разных упражнений экзаменационного формата для закрепления пройденного после каждого модуля материала.

Пособие, составленное на основе сборника Ю.У.Ваулиной и О.Е.Подоляко “Тренировочные упражнения в формате ОГЭ (ГИА)”, предлагает поработать с будущими выпускниками (восьмиклассниками) уже сейчас в формате ОГЭ.

Успехов вам с “Английским в фокусе”!

MODULE 1

Вариант 1

Задания по аудированию

  1. Вы двараза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

1. 

In a park

2. 

In a shop

3. 

In a vet clinic

4. 

In a hotel

5. 

At a partyНачало формы

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Конец формы

  1. Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами A, B, C, D, E. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обознаенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.1. The speaker talks about his/her favourite subject.2. The speaker talks about his/her after-class activities.3. The speaker describes his/her school classroom.4. The speaker explains how to use the school library.5. The speaker describes a school book exhibition.6. The speaker explains what his/her friend is angry about.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Конец формы

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Начало формы

Конец формы

Начало формы

Начало формы

Конец формы

Начало формы

Конец формы

3.Вы услышите разговор двух подростков. В заданиях 3-8 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

Where does Kevin’s family live?1) 

In Canada.

 2) 

In France.

 3) 

In Britain.

Конец формы

Начало формыWho is Kevin travelling with?1) 

His parents.

 2) 

His class.

 3) 

On his own.

Конец формы

Начало формыWhat is Kevin’s hobby?1) 

Tourism.

 2) 

Sports.

 3) 

Music.

Конец формы

Начало формыWhat kind of job does Kevin want to do in the future?1) 

He wants to be in show business.

 2) 

He wants to be an IT engineer.

 3) 

He wants to be a scientist.

Конецформы

Начало формыWhat is Kevin planning to do next year?1) 

To start university.

 2) 

To continue school.

 3) 

To travel abroad.

Конец формы

Начало формыWhat souvenirs has Kevin bought?1) 

Pictures of the city.

 2) 

Printed T-shirts.

 3) 

Souvenir mugs.

Начало формы

Конец формы

Начало формы

Конец формы

Раздел 2. (задания по чтению)

  1. Read the texts. Match the titles to the book reviews. One title is extra.

1. WHY MOSQUITOES BUZZ IN PEOPLE’S EARS

2. THE DIARY OF A YOUNG GIRL

3. SADAKO AND A THOUSAND PAPER CRANES

4.THE BUTTER BATTLE BOOK

5. THE GREAT PEACE MARCH

6. THE BIG BOOK FOR PEACE

A. The Yooks and the Zooks live in neighboring communities divided by a wall and by a custom. The Yooks eat their bread with the butter side up and the Zooks eat their bread with the butter side down! This difference causes dislike, distrust, and finally hatred. With classic simplicity and wonderfully creative language, characters, and illustrations, Dr Seuss explains how small differences can grow into larger disagreements that, in turn, can escalate into potential destruction. This book makes its point clearly for all ages, and all ages will respond to its message and its cleverness.

B. The book addresses the many kinds of peace needed in today’s world, as described on its jacket: “Peace among people living in different lands but also among next-door neighbours. Harmony among people of different races – and among sisters and brothers. Understanding among those separated by their beliefs – and those separated by generations.” The book stresses the give and take of friendship, the avoidance of misunderstandings between individuals and groups, and peaceful avenues to bring about social change.

C. A “little lie” becomes a rumor that leads to panic, which results in accidental death and has shattering consequences for the whole earth. The animals in this jungle parable (притча) are called to a meeting, where each has a turn to explain his or her actions. By the end, it becomes clear that no one meant harm because the animals have the opportunity to hear different perspectives. But the mosquito who began the whole chain of events, hides from the meeting and never presents his case. His guilty conscience leads to his own punishment.

D. The 12-year-old Japanese girl became a heroine to children in Japan and throughout the world for her spirited fight against leukemia caused by atomic radiation after the bombing of Hiroshima. This story emphasizes her spirit and courage as she tried to fold a thousand paper cranes (журавли) in the belief that this would bring her health. When the girl died before she could finish the task, the children in her class finished it for her. Making cranes has become an annual ritual throughout Japan and internationally, in order to remember the human cost of war and to stress the need for peace.

E. This remarkable work by a young teenage Jewish girl, written while hiding in Amsterdam from the occupying Nazi army, has had a dramatic effect since its first printing. The fact that we know that she died in a concentration camp makes this beautifully written, optimistic, and humanist work even more emotionally stirring. The Holocaust of World War II, as well as the millions of deaths caused by wars since then, provides the reason for students to solve the problem of violence. A Picture Book by Anne Frank helps the students understand why Anne was hiding, and what happened to her and millions, like her, once her family was captured.

  1. Read the text and mark the statements true (T), False (F), Not Stated (NS).

Social Etiquette in the UK

There are no strict etiquette rules that you have to stick to when in the UK. It is advisable, however, to demonstrate decent manners and respect to the local culture and traditions. The first, and most important step is to be aware of the clearly distinct nations which form the UK. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consists of England, Scotland, Wales and Northern Ireland. The citizens of any of these countries may be referred to as “British”. When certain of heritage, you are free to call the different residents as follows: English, Scot, Welsh or Irish.

When first meeting a Brit, he or she may seem reserved and cold, but that is just an impression. In reality, they are very friendly and helpful to foreigners.

A handshake is the most common form of greeting, but try to avoid prolonged eye contact, as it may make people feel ill at ease. British people are not very keen on displaying affection in public. Hugging, kissing and touching are usually reserved for family members and very close friends. You should also avoid talking loudly in public or going to extremes with hand gestures during the course of communication. Do not stand too close to another person or put your arm around someone’s shoulder.

The British often use expressions such as “drop in anytime” and “come see me soon”. However, do not take these literally. To be on the safe side, always telephone before visiting someone at home. If you receive a written invitation to an event that says “RSVP”, you should respond to the sender as soon as possible, whether you are going to attend or not.

British people are very strict when it comes to punctuality. In Britain people make a great effort to arrive on time, so it is considered impolite to be late, even by few minutes. If you are delayed, be sure to inform the person you are meeting.

  1. Before going to the UK you should learn the customs

and traditions of the four countries it consists of. _____

2. Any citizen of the UK can be called a ‘Brit’. _____

3. Great Britain includes England, Wales, Scotland

and Northern Ireland. _____

4.Hugging is a typical way to greet foreigners in the UK. _____

5. It is a false impression that the British are unfriendly

to newcomers. _____

6. For successful communication in the UK you should

learn a special body language. _____

7. The British like some personal space during

the course of communication. _____

8. When introduced to foreigners the British usually

look at the new person for a long time. _____

9. After you are introduced to a British person you can

call on him/her any time. _____

10. The British are very punctual people and expect

others to be the same. _____

Раздел 3. (заданияпограмматикеилексике)

  1. Read the text and fill in the gaps with the proper grammatical form of the capitalized words.

Dining and Entertaining

The British enjoy (1) ___ at home. Guests should be ENTERTAIN

punctual, though it (2)____ considered rude to be five BE

or ten minutes late. Guests also should sit down when

they (3)____ to. Table manners are Continental, i.e. INVITE

the fork (4)____ in the left hand and the knife in the HOLD

right while (5)____ . When through with a meal, the EAT

British lay their fork and knife parallel across their plate.

People (6) ____ out with a group of British friends DINE

should (7)____ to toast before the meal if it’s formal; PREPARE

at a pub, though, they (8)____ to pay for a round of EXPECT

drinks for everyone. If (9)____ to a meal at a restau- INVITE

rant, the person extending the invitation usually pays.

(10)____ about the check! NOT ARGUE

  1. Read the text and fill in the gaps with the words derived from the capitalized words.

Etiquette

(1)____ etiquette dictates that when invited to CULTURE

someone’s home, you should bring a small gift for

the (2)____ . Feel free to express your gratitude with HOST

a note or a telephone call. It is important to respect

the (3)______desire for (4)___ . RITAIN/PRIVATE

Don’t ask (5) ____ questions about family back- PERSON

ground and origin, profession, marital status, political

(6 ) ___ or money issues. It is considered extremely PREFER

(7) ___ to violate a queue, so never push ahead in a POLITE

line. When it comes to clothes, there are no (8) ____ RESTRICT

on how to dress. Men and women wear wools and

tweeds for casual occasions. Do not wear a blazer to

work – it is country or (9)___ wear. On (10)___ ENDWEEK/FORM

occasions, always select an outfit that fits the dress

code. When attending a holiday dinner or (11) _____ CULTURE event, such as a concert or theatre (12) ____ , it is PERFORM

best to dress (13)____ . FORMAL

Раздел 4. (заданияпописьму)

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Joe.

… I am going to a new school. I have a new class and new teachers. I find everything all right.

… What school do you go to? … Do you like your school? … Do you have friends at school?

White a letter to him and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

Вариант 2

Задания по аудированию

  1. Вы двараза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

1. 

On an excursion

2. 

At the airport

3. 

In a classroom

4. 

In a restaurant

5. 

On board a shipНачало формы

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Конец формы

  1. Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами A, B, C, D, E. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обознаенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

1. 

The speaker describes the school sports facilities.

2. 

The speaker describes his/her school library.

3. 

The speaker describes his/her schoolmates.

4. 

The speaker explains why he/she had to change school.

5. 

The speaker explains why he/she was late for school.

6. 

The speaker talks about his/her favourite school subject.

Началоформы

Конец формы

Начало формы

Начало формы

Конец формы

Начало формы

Конец формы

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

  1. Вы услышите разговор двух друзей. В заданиях 3–8 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

Nora1) 

is having a birthday party tonight.

 2) 

had a birthday party some time ago.

 3) 

is going to have a birthday party later.

Конецформы

Начало формыNora1) 

has passed her Maths exam.

 2) 

has failed her Maths exam.

 3) 

is going to take her Maths exam later.

Конецформы

Начало формыNora1) 

has chosen her future career already.

 2) 

is choosing between two careers at the moment.

 3) 

has no idea what to do in the future.

Конецформы

Начало формыNext year Nora is going to1) 

start working.

 2) 

enter university.

 3) 

continue her school education.

Конец формы

Начало формыIn the summer Nora wants to1) 

go to Italy.

 2) 

go to France.

 3) 

stay at home.

Конец формы

Начало формыNora can speak1) 

Italian and French.

 2) 

Spanish and French.

 3) 

Spanish and Italian.

Начало формы

Конец формы

НачалоформыКонецформы

Раздел 2. (заданияпочтению)

1. Read the text and match the titles to each step. One title is extra.

a. Take responsibility

b. Brainstorm solutions

c. Cool off

d. Affirm, forgive, or thank

e. Remember what your partner says

f. Tell what’s bothering you using “I messages.”

Five Steps for Resolving Conflicts

Conflicts can actually lead to increased understanding and creative thinking. It’s how we deal with conflict that determines the outcome. Beyond that, conflict resolution skills can improve relationships and deepen understanding.

Step 1:

Conflicts can’t be solved in the face of hot emotions. Take a step back, breathe deep, and gain some emotional distance before trying to talk things out.

Take a moment to think of ten things that make you feel better when you’re hot under the collar. Consider some of the following: breathing deeply while making a calm statement, looking at the sky, clearing your desk, splashing cold water on the face or taking a quick walk.

Step 2:

By starting our sentences with “I” we take responsibility for the way we perceive the problem, “I-messages” are a tool for expressing how we feel without attacking or blaming.

This is in sharp contrast to “you-messages” which put others on the defensive and close doors to communication. A statement like ‘You’ve left the kitchen a mess again! Can’t you ever clean up after yourself?” will escalate the conflict. Now take a look at how differently an “I-message” comes across: “I’m annoyed because I thought we agreed you’d clean up the kitchen after using it. What happened?”

Step 3:

In the majority of conflicts, both parties have some degree of responsibility. However, most of us try to blame rather than look at our own role in the problem. When we take responsibility we shift the conflict into an entirely different gear, one where resolution is possible.

Step 4:

Resolving conflicts is a creative act. There are many solutions to a single problem. The key is a willingness to look for compromises. Kindergarten teacher Connie Long describes how her students started having fewer conflicts when they learned how to brainstorm solutions: “My kids were constantly getting into arguments over crayons, erasers, toys. After introducing peacemaking my students started finding ways to solve the problem instead of just getting stuck in their own positions.”

Step 5:

A handshake, hug, or a kind word gives closure to the conflicts. Forgiveness is the highest form of closure. Just saying thank you at the end of a conflict, or praising the person for working things out sends a message of conciliation (примирение) and gratitude. We preserve our relationships this way, strengthening our connections and working through.

2. Read the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS).

Etiquette is protocol, rules of behaviour that you memorise. Manners demonstrate socially acceptable behaviour, of course, but also much more than that. They are an expression of how you treat others when you care about them, their self-esteem (самоуважение), and their feelings.

Early North American etiquette books claimed that the manners and customs of the “Best Society” could be imitated by all. But some authors stated that the lower classes, meaning those “whose experience in life has been a hardening process,” in fact, treated the rules of etiquette with “contempt and … a sneer.” Modern etiquette books do not use the concept of “best society”, but rather define etiquette as a set of guidelines that “help steer our behaviour as we move through our daily routines” and that can help deal with “the pressures of modern life which make it all the more difficult to stay civil.” This change is reflected in the content of etiquette books; etiquette books published in the early 20th century had detailed advice on the treatment of servants, the formal dinner parties, and the behavior of a debutante; more modern books are likely to emphasise the importance of respecting people of all classes, races, and ethnic backgrounds. Etiquette writers are sure that etiquette rules serve to make life more pleasant.

1. The knowledge of etiquette rules helps to get to the upper society. _____

2. Etiquette dictates certain rules of behavior in a number of situations. _____

3. Etiquette exists only for the upper society. _____

4. Old American etiquette books were only for the rich. _____

5. The working people don’t need to study etiquette rules. _____

6. Modern etiquette books give advice to everybody how to act correctly and politely in certain situations. _____

7. A special section of any etiquette book gives advice how to behave towards servants. _____

8. Etiquette books are important to study. _____

Раздел 3. (заданияпограмматикеилексике)

1. Read the text and fill in the gaps with the proper grammatical form of the capitalized words.

When (1) ____ a Russian, male or female, for the MEET

(2) ___ time, shake hands (3) _____ while retain- ONE/FIRM

ing eye contact. (4) ____ away can be considered LOOK

rude and indifferent. (5) ____ should wait for a MAN

woman to offer her hand first. Do not shake hands

over a threshold; enter the room first, then shake

hands. Russians (6) ____ introduce each other COMMON

through a (7) ____ person, rather than (8) _____ THREE/DIRECT

introducing themselves. Russians familiar with each

other (9) ____ one another with hugs and, among GREET

(10) ____ , three kisses on the cheeks, as a non­ WOMAN

native, (11) ____ familiarity; wait for your NOT ASSUME

Russian acquaintances (12) ____ the lead. TAKE

2. Read the text and fill in the gaps with the words derived from the capitalized words.

For hundreds of years human beings have been

(1) ____ on other people for their (2) _____ . DEPEND/SURVIVE

When we lived in tribes of (3) ____ and (4) ____ , HUNT/GATHER

if your social group didn’t accept you – you died. Nowadays

if your peers don’t accept you, it doesn’t mean a

slow (5) ____ death but it hurts. You are anxious to STARVE

be part of the social group. However, if you can over­

come your (6) ____ , your life will be made much ANXIOUS

richer by its human (7) ____ , and you will find your- INHABIT

self wondering why you were so shy to begin with.

Science may tell us we are born either (8) ____ and OUT GO

extroverted or more (9) ____ and shy, but there are RESERVE

ways for introverts to become more sociable and join

in the party with all the extroverts.

Раздел 4. (заданияпописьму)

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Joe.

…We’ve moved house and now I have to go to a new school. It’s a pity because I liked my old school and I had a lot of friends there. Now I feel a bit lonely but I hope to find some friends here too….

…What do you like most about your school? Have you got a lot of friends at school? What do you usually do with your school friends in your free time?

White a letter to him and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

Вариант 3

Задания по аудированию

  1. Вы двараза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

1. 

On board a plane

2. 

At home

3. 

In the theatre

4. 

At a railway station

5. 

In a restaurantНачало формы

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Конец формы

  1. Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами A, B, C, D, E. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

1. 

The speaker talks about his/her recent trip.

2. 

The speaker describes the hotel room.

3. 

The speaker talks about his/her travelling plans.

4. 

The speaker explains why he/she likes travelling.

5. 

The speaker talks about his/her favourite transport.

6. 

The speaker talks about his/her job responsibilities.

Началоформы

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Конец формыНачало формы

Начало формы

Конец формы

Начало формы

Конецформы

  1. Вы услышите разговор двух друзей. В заданиях 3–8 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

Frank is going to miss the party becausehe feels unwell.

 2) 

it’s his grandmother’s birthday.

 3) 

his grandmother is visiting him.

Конецформы

Начало формыKate is against going to the pizzeria becauseshe’s afraid of putting on weight.

 2) 

she dislikes pizza.

 3) 

the pizzeria is too far away.

Конецформы

Начало формыKateignores sports.

 2) 

does sport regularly.

 3) 

watches sports on TV.

Конец формы

Начало формыFrank’s dog isa nice little puppy.

 2) 

a large and powerful dog.

 3) 

an old and clever dog.

Конецформы

Начало формыFrank walks his dogonce a day.

 2) 

twice a day.

 3) 

three times a day.

Конец формы

Начало формыKate and Frank agree to meetnear the park.

 2) 

near Kate’s house.

 3) 

at the bus stop.

Началоформы

Конецформы

 Началоформы

Конецформы

Оставьте комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Наш сайт использует файлы cookies, чтобы улучшить работу и повысить эффективность сайта. Продолжая работу с сайтом, вы соглашаетесь с использованием нами cookies и политикой конфиденциальности.

Принять